Dabar yra 06 Lie 2025 23:40

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 9 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Apie variklius
StandartinėParašytas: 13 Bal 2014 13:44 
Modeliuotojas
Modeliuotojas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 03 Bal 2014 23:12
Pranešimai: 1166
Miestas: Lietuva
Vis dar nesigaudau varikliu bei valdymu gausybeje. O norisi suprasti kas ir kaip.
Kyla tokie klausimai, gal kas atsakys.
1. Koks pagrindinis skirtumas brushed ir brusheless?
2. Ka reiskia sensored ir sensorless?
3. Ka reiskia zymejimas kV (2000kV, 3000kV ir panasiai)
4. Ka reiskia zyejimas T?
5. Ar yra universaliu kontroleriu, kur tiktu brushed ir brusheles (sensored ir sensorless esu mates)?
pradziai tiek.

_________________
Mašinėlės
Putinukai
Quadrocopteriai



Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Apie variklius
StandartinėParašytas: 13 Bal 2014 15:22 
Mo
Mo

Užsiregistravo: 11 Bir 2013 22:32
Pranešimai: 50
Miestas: Vilnius
Sveikas. Esu tik naujokas, tad žinių neturiu daug, o ir jos gali būti netikslios. Tikiuosi, kad gal tau to užteks ir bus pakankamai aišku.
Atsakysiu, kaip ir paklausei - punktais:
1. Iš techninės pusės pagrindinis skirtumas, kaip ir sako patys pavadinimai, kad brushed motorai turi šepetėlius, o brushless - ne. Schemą ir platesni paaiškinimą RC kontekste gali rasti čia: http://www.thinkrc.com/faq/brushless-motors.php . Iš vartojimo pusės pasakyt galiu tiek: brushless galingesni, ilgaamžiškesni. Pagrindinė ilgaamžiškumo priežastis - šepetėlių, kurie gana greitai dėvisi, nebūvimas.
2. Sensored motoras turi sensorius, sensorless - ne. Sensoriai leidžia ESC tiksliau žinoti variklio veleno poziciją ir atitinkamai valdyti šio veleno sukimą. Šiuo klausimu neturiu daug žinių, pats turėjęs tik sensorless sistemą. (Vakar įsigijau sensored, dar neteko bandyti) Remiantis šiuo video : http://www.youtube.com/watch?v=QMInI7KaNwQ , panašu, kad sensored geriau dirba prie mažų greičių, švelniau atlieka savo darbą. Kiek esu girdėjęs, sensored naudoja kiek daugiau elektros. Žinoma, sensored dar reikalingas papildomas laidas, kas gali sudaryti nepatogumų ar tapti dar viena silpnąja vieta.
Beje, gali būti kad čia galioja principas: "kuo mandresnis, tuo daugiau genda". Dėl šito negarantuoju. Klausk tų, kurie yra bandę abu variantus.
3. Na, pagaliau paprastas klausimas. :D KV nurodo kiek apsisukimų variklis išvysto (be apkrovos) per kiekvieną gautą voltą. Pavyzdys: Turi 4000kv variklį ir 2S LiPo akumuliatorių, kurio darbinė įtampa yra 7,4 volto. 4000 * 7,4 = 29600. Tai reiškia, kad nurodytomis sąlygomis, motoras be apkrovos turėtų teoriškai išvystyti 29600 apsukų. Jei neklystu, kai lygini kelis tos pačios firmos, tos pačios serijos motorus, kuo daugiau KV, tuo didesnis maksimalus greitis, bet mažiau jėgos ( mažesnė akceleracija, prasčiau "traukia"), o kuo mažiau KV, tuo daugiau jėgos, bet mažiau maksimalaus greičio. Beje, kažkas man buvo sakęs, kad mažesnio KV motorai turėtų naudoti kiek mažiau elektros, nei tokie patys didesnio KV.
4. T - vijų kiekis motore. Čia jau tikrai teks klausti labiau patyrusių. Mano mažomis žiniomis, žiūrint iš naudojimo pusės, kuo mažiau T, tuo daugiau KV ir atvirkščiai. Jeigu, tarkim, keistum visame modelyje tik motorą, mažinant T gali nebeatlaikyti ESC. Didinant T, jokių problemų dėl ESC neturėtų būti.
5. Taip, yra. Pavyzdys: http://www.lrp.cc/en/products/electroni ... d/details/ . Bent jau man, daug tokių neteko matyti. Susidaro toks įspūdis, kad jie nyksta. Nenustebčiau, kad jie buvo reikalingi "pereinamuoju periodu", kai pradėjo populiarėti brushless.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Apie variklius
StandartinėParašytas: 13 Bal 2014 16:54 
Modeliuotojas
Modeliuotojas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 03 Bal 2014 23:12
Pranešimai: 1166
Miestas: Lietuva
OK, aciu uz info.
skaitineju vis.
dar vis bandau suprasti kaip tas T pasirenkamas?
Kaip parenkamas teisingas dantraciu santykis?

_________________
Mašinėlės
Putinukai
Quadrocopteriai



Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Apie variklius
StandartinėParašytas: 13 Bal 2014 17:12 
Modeliuoto
Modeliuoto
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 25 Bir 2011 10:31
Pranešimai: 845
Miestas: Sirvintos, Poru sodai(cerniskiu kaimas)
T yra variklio apvijos, kuo ju daugiau, kaip ir anksciau minejo variklis veiks leciau, bet galingiau, kuo T maziau, tuo variklis greitesnis ir silpnesnis, off roadui kokiam bagiui ar kitam kuris greitai turi vaziuoti rinkis nuo 20t ir maziau jei brushed, o jei brushles tai gali but ir 3,5t ar dar daugiau, pa smane stovi 6.5t, bet eina tiek is vieos tiek tiesiojoj, kai nezinau, zodziu labai greit.

_________________
Team Associated b44.1
Traxxas bandit
Xmods ford mustang
hpi crawler king
1966 Ford Bronco
Putinukas
Zego sky jetliner
Traxxas Slash 2wd
Syma x5c-1


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Apie variklius
StandartinėParašytas: 13 Bal 2014 17:53 
Mo
Mo

Užsiregistravo: 11 Bir 2013 22:32
Pranešimai: 50
Miestas: Vilnius
Turi omenyje, kaip išsirinkti "teisingą" T (vijų) kiekį ir kaip parinkti dantračių santyki?
Na, čia pagal kiekvieno poreikius, norus ir situaciją kurioje modelis bus naudojamas.
Kiekvienas modelis suprojektuojamas tam tikram greičiui, galiai, naudojimui, charakteristikoms ir taip toliau. Pagal savo norus ar situaciją gali keisti motorą į (kitą) motorą su kitokiu T ir/ar dantračių santykį. Pvz.: Kad būtų paprasčiau, tarkim turi RTR modelį. Užsimanei važiuoti dar greičiau. Gali įsidėti motorą su mažiau T (taigi daugiau KV) arba įsidėti pinioną su daugiau dantų. Kuo labiau keiti šiuos parametrus, tuo didesnė tikimybė, kad kas nors pradės negerai dirbti, kadangi nebuvo tam skirta. Pavyzdžiui, pradės kaisti ESC ir/ar motoras, arba motoras pradės "dusti". http://www.youtube.com/watch?v=Z4H5OmGxHBg http://www.youtube.com/watch?v=Y7MEWyW5yF0 . Jei darysi atvirkščiai, didinsi T (mažinsi KV) ir/ar dėsi pinioną su mažiau dantų, problemų neturėtų būti. Deja, tavo modelis lėtės ir netgi gali prarasti dalį potencialo, kuriam modelis buvo sukurtas. (Kalbant apie kas kam tinka, nemažai reiškia modelio svoris)
Pavyzdys, su naudojimo situacijomis: labai akivaizdus skirtumas yra tarp ramaus (kad ir labai greito) pasivažinėjimo asfaltu/betonu ir "pasiplėšymo" žeme/žole/purvais. Modelis su mažesniu T ir/ar daugiau dantų pinionu gali visiškai be problemų važiuoti keliu/šaligatviais kad ir valandą, o plėšantis bekelėje perkaisti po 10 minučių. Šios problemos galima išvengti naudojant daugiau T (mažiau KV) motorą arba pasidarius labiau mažinantį dantračių santykį (mažiau dantų pinionas ir/ar daugiau dantų spuras). Žinoma, jeigu važinėji tik geru lygiu keliu, niekas nedraudžia pasilikti dabartinės konfigūracijos, ji juk vis dėl to greitesnė (taigi ant lygaus kelio ir smagesnė :D ). Kad viską galėtum paprasčiau suprasti, gali remtis variklio gamintojo nurodymais. Štai keli pavyzdžiai:



Specifikacijų lentelės apačioje, nurodyti modeliai kuriems šie varikliai rekomenduojami. Pvz.: 6,5T motoras rekomenduojamas tik 4WD On-Road modeliams, tuo tarpu 17,5T motoras rekomenduojamas tik 4WD Off-Road monster truck modeliams - kurie skirti lėtesniam, bet agresyvesniam pasivažinėjimui, prastesniais keliais, kur reikia dažnai sustoti ir vėl pradėti važiuoti iš naujo. Mažesniame, geresniais keliais važiuojančiame modelyje šis motoras praranda prasmę, kadangi nereikia tiek daug galios, o motoras gana lėtas. Pabandžius pirmą motorą panaudoti antrame modelyje didelė tikimybe, kad kas nors perkaistu ar išvis nevažiuotu. Trečiasis, 13,5T motoras, yra viduriuke. Gamintojas nurodo, kad jis praktiškai tinka visuose modeliuose. 4WD ir 2WD Buggy, Truggy, Shourt Course ir On-road. Tikiuosi šie motorų pavyzdžiai padės geriau įsivaizduoti situaciją.
Beje, vakar įsigijau K7 13,5T motorą. Jo instrukcijose yra lentelė nurodanti kokį dantračių santykį kokio tipo modelyje su kuriuo K7 serijos varikliu naudoti pagal variklio gamintojo rekomendacijas. Galbūt taip daro ir kiti rimti gamintojai, negarantuoju.
Jei neklystu, tavo dabartinis modelis Slash ir jis buvo su gamintojo elektronika, ane? Kai darai sprendimus, ką keisti, standartinė komplektacija turėtų būti tavo atskaitos taškas.
Ką svarbiausia atsiminti: daugiau KV (mažiau T) motoras ir/ar daugiau dantų pinionas/mažiau dantų spuras - daugiau maksimalaus greičio, bet mažesnė akceleracija.
Mažiau KV (daugiau T) motoras ir/ar mažiau dantų pinionas/daugiau dantų spuras - daugiau akceleracijos, bet mažesnis maksimalus greitis.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Apie variklius
StandartinėParašytas: 13 Bal 2014 19:28 
Modeliuotojas
Modeliuotojas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 03 Bal 2014 23:12
Pranešimai: 1166
Miestas: Lietuva
Daugmaz darosi aisku.
Tada kitas dalykas. Galima imti maza T, pvz. 6,5 ir maza pinion pvz. 20
arba didesni T pvz. 10,5 ir didesni pinion pvz. 27.
gautume rezultata panasu. o koks butu tarp situ variantu skirtumas?

pinion ir T santyki paskaiciavau remiantis sitos lenteles principine formule:

slashe nelabai keitaliosiu kanors. greicio uztenka, traukos uztenka. motoriukas ir taip labai kaista.

_________________
Mašinėlės
Putinukai
Quadrocopteriai



Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Apie variklius
StandartinėParašytas: 13 Bal 2014 20:25 
Modeliuoto
Modeliuoto

Užsiregistravo: 20 Bir 2013 09:51
Pranešimai: 464
Miestas: Vilnius
Jei motoras kaista tai tada reiktu vienu dantuku mazesni piniona uzdet! Skirtumas tarp 6,5T ir 10,5T varikliu tas kad 6,5T tures daugiau rpm per minute o maziau jegos, tai reiskia kad jei modelis yra sunkus tai 6,5T kais su tuo paciu santykiu labiau nei 10,5T, bet 10,5T bus zymiai letesnis nei 6.5T, ir dedant nors ir dideli piniona tai nieko nepakeis jei tikesiesi isgaut toki pat greiti tai geriau net nebandyk sudeginsi varikli.l

_________________
HotBodies-- Viper-- CastleCreations-- GensAce-- AKA


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Apie variklius
StandartinėParašytas: 13 Bal 2014 20:39 
Modeliuotojas
Modeliuotojas
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 03 Bal 2014 23:12
Pranešimai: 1166
Miestas: Lietuva
na temperaturos nematavau. ten lyg turetu atjungti jei uzkaista?
galvoju jei gamintojai dar prie komplekto idejo didesni pinion, tai turi ir gali atlaikyti ir didesnes apkrovas?

_________________
Mašinėlės
Putinukai
Quadrocopteriai



Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Apie variklius
StandartinėParašytas: 13 Bal 2014 21:43 
Modeliuoto
Modeliuoto

Užsiregistravo: 20 Bir 2013 09:51
Pranešimai: 464
Miestas: Vilnius
Seip termometro reiketu, bet jei neturi nebeda, jei po 7 min GERO vaziavimo ant variklio gali islaikyti purstus 20sek ir daugiau vadinasi viskas yra tvarkoje(cia taip as darau), jei variklis po/per vaziavima uzsilenkia ir jo temperatura didesne nei 80laipsniu celsijaus jam chana, jei per vaziavima uzsilenke tai vadinasi jo vidui an tiek karsta kad magnetai ,,isvire".
Variklis geriausiai dirba prie 45-70laipsniu celsijaus.

_________________
HotBodies-- Viper-- CastleCreations-- GensAce-- AKA


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 9 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Administratoriaus kontaktai: info(eta)rcm.lt

 

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007