RCM.LT Radijo Bangomis Valdomi Modeliai http://www.rcm.lt/ |
|
Apie variklius http://www.rcm.lt/viewtopic.php?f=2&t=29634 |
Puslapis 1 iš 1 |
Autorius: | Marius_ [ 13 Bal 2014 13:44 ] |
Pranešimo tema: | Apie variklius |
Vis dar nesigaudau varikliu bei valdymu gausybeje. O norisi suprasti kas ir kaip. Kyla tokie klausimai, gal kas atsakys. 1. Koks pagrindinis skirtumas brushed ir brusheless? 2. Ka reiskia sensored ir sensorless? 3. Ka reiskia zymejimas kV (2000kV, 3000kV ir panasiai) 4. Ka reiskia zyejimas T? 5. Ar yra universaliu kontroleriu, kur tiktu brushed ir brusheles (sensored ir sensorless esu mates)? pradziai tiek. |
Autorius: | Creepyname [ 13 Bal 2014 15:22 ] |
Pranešimo tema: | Re: Apie variklius |
Sveikas. Esu tik naujokas, tad žinių neturiu daug, o ir jos gali būti netikslios. Tikiuosi, kad gal tau to užteks ir bus pakankamai aišku. Atsakysiu, kaip ir paklausei - punktais: 1. Iš techninės pusės pagrindinis skirtumas, kaip ir sako patys pavadinimai, kad brushed motorai turi šepetėlius, o brushless - ne. Schemą ir platesni paaiškinimą RC kontekste gali rasti čia: http://www.thinkrc.com/faq/brushless-motors.php . Iš vartojimo pusės pasakyt galiu tiek: brushless galingesni, ilgaamžiškesni. Pagrindinė ilgaamžiškumo priežastis - šepetėlių, kurie gana greitai dėvisi, nebūvimas. 2. Sensored motoras turi sensorius, sensorless - ne. Sensoriai leidžia ESC tiksliau žinoti variklio veleno poziciją ir atitinkamai valdyti šio veleno sukimą. Šiuo klausimu neturiu daug žinių, pats turėjęs tik sensorless sistemą. (Vakar įsigijau sensored, dar neteko bandyti) Remiantis šiuo video : http://www.youtube.com/watch?v=QMInI7KaNwQ , panašu, kad sensored geriau dirba prie mažų greičių, švelniau atlieka savo darbą. Kiek esu girdėjęs, sensored naudoja kiek daugiau elektros. Žinoma, sensored dar reikalingas papildomas laidas, kas gali sudaryti nepatogumų ar tapti dar viena silpnąja vieta. Beje, gali būti kad čia galioja principas: "kuo mandresnis, tuo daugiau genda". Dėl šito negarantuoju. Klausk tų, kurie yra bandę abu variantus. 3. Na, pagaliau paprastas klausimas. ![]() 4. T - vijų kiekis motore. Čia jau tikrai teks klausti labiau patyrusių. Mano mažomis žiniomis, žiūrint iš naudojimo pusės, kuo mažiau T, tuo daugiau KV ir atvirkščiai. Jeigu, tarkim, keistum visame modelyje tik motorą, mažinant T gali nebeatlaikyti ESC. Didinant T, jokių problemų dėl ESC neturėtų būti. 5. Taip, yra. Pavyzdys: http://www.lrp.cc/en/products/electroni ... d/details/ . Bent jau man, daug tokių neteko matyti. Susidaro toks įspūdis, kad jie nyksta. Nenustebčiau, kad jie buvo reikalingi "pereinamuoju periodu", kai pradėjo populiarėti brushless. |
Autorius: | Marius_ [ 13 Bal 2014 16:54 ] |
Pranešimo tema: | Re: Apie variklius |
OK, aciu uz info. skaitineju vis. dar vis bandau suprasti kaip tas T pasirenkamas? Kaip parenkamas teisingas dantraciu santykis? |
Autorius: | rcmodelis [ 13 Bal 2014 17:12 ] |
Pranešimo tema: | Re: Apie variklius |
T yra variklio apvijos, kuo ju daugiau, kaip ir anksciau minejo variklis veiks leciau, bet galingiau, kuo T maziau, tuo variklis greitesnis ir silpnesnis, off roadui kokiam bagiui ar kitam kuris greitai turi vaziuoti rinkis nuo 20t ir maziau jei brushed, o jei brushles tai gali but ir 3,5t ar dar daugiau, pa smane stovi 6.5t, bet eina tiek is vieos tiek tiesiojoj, kai nezinau, zodziu labai greit. |
Autorius: | Creepyname [ 13 Bal 2014 17:53 ] |
Pranešimo tema: | Re: Apie variklius |
Turi omenyje, kaip išsirinkti "teisingą" T (vijų) kiekį ir kaip parinkti dantračių santyki? Na, čia pagal kiekvieno poreikius, norus ir situaciją kurioje modelis bus naudojamas. Kiekvienas modelis suprojektuojamas tam tikram greičiui, galiai, naudojimui, charakteristikoms ir taip toliau. Pagal savo norus ar situaciją gali keisti motorą į (kitą) motorą su kitokiu T ir/ar dantračių santykį. Pvz.: Kad būtų paprasčiau, tarkim turi RTR modelį. Užsimanei važiuoti dar greičiau. Gali įsidėti motorą su mažiau T (taigi daugiau KV) arba įsidėti pinioną su daugiau dantų. Kuo labiau keiti šiuos parametrus, tuo didesnė tikimybė, kad kas nors pradės negerai dirbti, kadangi nebuvo tam skirta. Pavyzdžiui, pradės kaisti ESC ir/ar motoras, arba motoras pradės "dusti". http://www.youtube.com/watch?v=Z4H5OmGxHBg http://www.youtube.com/watch?v=Y7MEWyW5yF0 . Jei darysi atvirkščiai, didinsi T (mažinsi KV) ir/ar dėsi pinioną su mažiau dantų, problemų neturėtų būti. Deja, tavo modelis lėtės ir netgi gali prarasti dalį potencialo, kuriam modelis buvo sukurtas. (Kalbant apie kas kam tinka, nemažai reiškia modelio svoris) Pavyzdys, su naudojimo situacijomis: labai akivaizdus skirtumas yra tarp ramaus (kad ir labai greito) pasivažinėjimo asfaltu/betonu ir "pasiplėšymo" žeme/žole/purvais. Modelis su mažesniu T ir/ar daugiau dantų pinionu gali visiškai be problemų važiuoti keliu/šaligatviais kad ir valandą, o plėšantis bekelėje perkaisti po 10 minučių. Šios problemos galima išvengti naudojant daugiau T (mažiau KV) motorą arba pasidarius labiau mažinantį dantračių santykį (mažiau dantų pinionas ir/ar daugiau dantų spuras). Žinoma, jeigu važinėji tik geru lygiu keliu, niekas nedraudžia pasilikti dabartinės konfigūracijos, ji juk vis dėl to greitesnė (taigi ant lygaus kelio ir smagesnė ![]() Specifikacijų lentelės apačioje, nurodyti modeliai kuriems šie varikliai rekomenduojami. Pvz.: 6,5T motoras rekomenduojamas tik 4WD On-Road modeliams, tuo tarpu 17,5T motoras rekomenduojamas tik 4WD Off-Road monster truck modeliams - kurie skirti lėtesniam, bet agresyvesniam pasivažinėjimui, prastesniais keliais, kur reikia dažnai sustoti ir vėl pradėti važiuoti iš naujo. Mažesniame, geresniais keliais važiuojančiame modelyje šis motoras praranda prasmę, kadangi nereikia tiek daug galios, o motoras gana lėtas. Pabandžius pirmą motorą panaudoti antrame modelyje didelė tikimybe, kad kas nors perkaistu ar išvis nevažiuotu. Trečiasis, 13,5T motoras, yra viduriuke. Gamintojas nurodo, kad jis praktiškai tinka visuose modeliuose. 4WD ir 2WD Buggy, Truggy, Shourt Course ir On-road. Tikiuosi šie motorų pavyzdžiai padės geriau įsivaizduoti situaciją. Beje, vakar įsigijau K7 13,5T motorą. Jo instrukcijose yra lentelė nurodanti kokį dantračių santykį kokio tipo modelyje su kuriuo K7 serijos varikliu naudoti pagal variklio gamintojo rekomendacijas. Galbūt taip daro ir kiti rimti gamintojai, negarantuoju. Jei neklystu, tavo dabartinis modelis Slash ir jis buvo su gamintojo elektronika, ane? Kai darai sprendimus, ką keisti, standartinė komplektacija turėtų būti tavo atskaitos taškas. Ką svarbiausia atsiminti: daugiau KV (mažiau T) motoras ir/ar daugiau dantų pinionas/mažiau dantų spuras - daugiau maksimalaus greičio, bet mažesnė akceleracija. Mažiau KV (daugiau T) motoras ir/ar mažiau dantų pinionas/daugiau dantų spuras - daugiau akceleracijos, bet mažesnis maksimalus greitis. |
Autorius: | Marius_ [ 13 Bal 2014 19:28 ] |
Pranešimo tema: | Re: Apie variklius |
Daugmaz darosi aisku. Tada kitas dalykas. Galima imti maza T, pvz. 6,5 ir maza pinion pvz. 20 arba didesni T pvz. 10,5 ir didesni pinion pvz. 27. gautume rezultata panasu. o koks butu tarp situ variantu skirtumas? pinion ir T santyki paskaiciavau remiantis sitos lenteles principine formule: slashe nelabai keitaliosiu kanors. greicio uztenka, traukos uztenka. motoriukas ir taip labai kaista. |
Autorius: | zakeris [ 13 Bal 2014 20:25 ] |
Pranešimo tema: | Re: Apie variklius |
Jei motoras kaista tai tada reiktu vienu dantuku mazesni piniona uzdet! Skirtumas tarp 6,5T ir 10,5T varikliu tas kad 6,5T tures daugiau rpm per minute o maziau jegos, tai reiskia kad jei modelis yra sunkus tai 6,5T kais su tuo paciu santykiu labiau nei 10,5T, bet 10,5T bus zymiai letesnis nei 6.5T, ir dedant nors ir dideli piniona tai nieko nepakeis jei tikesiesi isgaut toki pat greiti tai geriau net nebandyk sudeginsi varikli.l |
Autorius: | Marius_ [ 13 Bal 2014 20:39 ] |
Pranešimo tema: | Re: Apie variklius |
na temperaturos nematavau. ten lyg turetu atjungti jei uzkaista? galvoju jei gamintojai dar prie komplekto idejo didesni pinion, tai turi ir gali atlaikyti ir didesnes apkrovas? |
Autorius: | zakeris [ 13 Bal 2014 21:43 ] |
Pranešimo tema: | Re: Apie variklius |
Seip termometro reiketu, bet jei neturi nebeda, jei po 7 min GERO vaziavimo ant variklio gali islaikyti purstus 20sek ir daugiau vadinasi viskas yra tvarkoje(cia taip as darau), jei variklis po/per vaziavima uzsilenkia ir jo temperatura didesne nei 80laipsniu celsijaus jam chana, jei per vaziavima uzsilenke tai vadinasi jo vidui an tiek karsta kad magnetai ,,isvire". Variklis geriausiai dirba prie 45-70laipsniu celsijaus. |
Puslapis 1 iš 1 | Visos datos yra UTC + 2 valandos |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |