Stop button, Head button:
Jį rekomenduojama nuimti, nes crasho metu menčių laikiklių traukės atsiremia į jį. Tai baigsis arba traukės kilpos lūžiu, arba traukės sulenkimu, o blogiausiu atveju - sulankstys patį laikiklį.
Na, jei pas tave swashplate yra suvestas, tai nieko trimmint nebereikia.
Asmeniškai aš šią procedūra atlieku taip:
1. Sudėjęs servas svertus sudedu taip, kad būtų kuo artimiau 90 laipsnių kampo į pagrindinę ašį;
2. Kiek trūksta iki pirmo punkto reikalavimo - susivedu su subtrimais.
3. Swashplate lygiavimą atlieku su traukėmis Serva <-> Swashplate.
Kuom subtrimas yra blogai? Esmė tokia, kad servos dažniausiai turi vienodas eigas nuo centro į vieną ir į kitą pusę. Subtrimais suvesdamas 90 laipsnių kampą į pagrindinę ašį, tu mažini eigą į kažkurią pusę (taip ir atsiranda swasplate nelygumas skirtingose pozicijose). Kadangi lygiavimas suvedinėjamas tariamame "centre", tai galutinų taškų suvienodinimas atliekamas su EPA (End Point Adjustment) funkcija, kur procentaliai nurodoma, kiek procentų turi būt paėjusi serva viename galutiniame taške, ar kitame. Apatinis ir viršutinis taškas NETURI būti suvedinėjamas su SubTrim.
Uodegoje subtrimas naudojamas panaikinti gyro "dreifavimą". Ši procedūra atliekama taip:
1. Viską sujungus, palaukiama, kol gyro "inicijuosis".
2. Serva susukama į vieną pusę maksimaliai ir paleidžiama.
3. Stebima ar gyro "nedreifuoja" palengva į priešingą susukimui pusę (tam užtenka kelių sekundžių, kad pastebėt).
4. Serva susukama į kitą pusę, nei buvo susukta.
5. 3 punktas.
6. Jei gyra "dreifuoja" į kažkurią pusę, su subtrimu koreguojamas "Rudder" kanalo "centras". Taip daroma tol, kol atliekant 2 ar 4 punktą nebelieka 6 punkto požymių. Šiuo požymiu nelaikomas pirminis "dreifavimas" nuo centro į kažkurios pusės galutinį tašką iškart po elektronikos įjungimo. Kaip sako kai kurių giroskopų manualai, tai yra "HeadLock gyro feature, dont be afraid".
7. Prieš pajungiant naują akumuliatorių, "Rudder" subtrimą reikia nunulint. Kadangi sujungus viską giroskopas tai matys kaip centrą, o turėdamas polinkį dreifuot, vėl dreifuos. (TeleBee giroskopas). Kiek kitokia situacija yra su HK401b (xmhobbies g401b, DealExtreme g401b) giroskopu, pirmąsyk pajungus, jis nustatytą "Rudder" kanalo "centrą" išsaugo atmintyje. Tad bet koks subtrim'as jį vers "dreifuot". Su HK401b giroskopu pašalinus galimą "dreifavimą" su subtrimu, naują "centrą" reikia išsaugoti jo atmintyje, tai daroma 3 kart perjungiant režimus (įskaitant, kad jis jau HH režime, perjungiama į Rate, HH, Rate, HH, Rate, HH). Tai atlikus, giroskopo LED'as kelis kart sumirksės, taip patvirtindamas, kad naujas "centras" išsaugotas.
Kodėl nenaudojama Trim funkcija? Todėl, kad daugumoje modernių radijų, Trim nustatymai skiriasi skirtinguose skrydžio režimuose. Šiuo atveju - T. Hold, Normal, Idle-up (1,2). Tarkim kabėdamas Normal režimu pastebi, kad sraigtasparnis turi polinkį kelti nosį. Su trimeriu tu patrimini "Elevator" tiek, kad nebekeltų. Atrodytų viskas tvarkoje, to ir reikėjo. BET! Tik perjungsi į Idle-up režimą, tavo nustatytas "Elevator" trimas nebegalios, nes pasikeis režimas. Taip galima ir sudaužyt sraigtasparnį, nes netikėtas nosies pakėlimas (nepamirštam, kad Idle-up režime apsukos būna kiek didesnės, nei Normal), kuris lyg ir buvo pašalintas, gali išmušt iš vežių.
Tai va tiek šiam kartui, tikiuosi suprantamai ir aiškiai surašiau
